Hvorfor skal vi gjøre infoarbeid? 

  • Fordi det blir enklere for deltagerne å delta. 
  • Man kan få flere deltagere. 
  • Skaper stolthet i arrangørgjengen
Hva med å lage en litt orginal innbydelse?

Hvordan gjøres infoarbeid? 

  • Det enkleste er å starte med tipsene på denne siden. 
  • Ellers er alt lov. Og det er skikkelig gøy, for her kan man ha det litt gøy. 

HVA må til for et flexoløp? 

Her er de 4 tingene du må gjøre: 

  1. Opprette Eventor og legge inn nødvendig info: 
    • Dato, tidspunkt og kontaktinfo
    • PDF med innbydelsen
    • Kartplassering av målområde
    • Link til Facebook-Event, evnt. egen nettside/klubbside
  2. Lage innbydelse som PDF og legge i Eventor. Her er en MAL for Innbydelse. 
  3. Opprett en Facebook event for Flexoløpet. Om du absolutt ikke vil det må du ha en nettside eller klubbside å legge ut informasjon på. 
    • Ringe til kontaktperson i Lokalavisa. Er ikke kontakt opprettet så gjør det på denne måten

    ANDRE TING DU KAN GJØRE: 

     

    BRUK FACEBOOK

    Vi oppfordrer til å arrangere flere løp. Hva med å opprette en Facebookside for løpene deres?

    Og så en Facebook-event for hvert løp. Det er enkelt, og en fin måte å spre linken til Eventor og til Innbydelse PDF'en.  Slik bruker du Facebook på en god måte. 

    PLAKAT på Utfartsteder

    Lag en plakat og heng opp på et utfartssted og i klubbhytta. 

    HVORDAN?  

    1. Ta utgangspunkt i innbydelsen. 
    2. Lag en enkelt versjon som inneholder: Dato, sted, Løypelengde, link til nettside og gjerne noen fraser om hvorfor løpet er gøy å være med på.
    3. Vær litt kreativ og ta frem selgeren i deg :) 
    4. Print plakaten i A3 (f.eks. på jobben til noen)
    5. Heng opp plakaten på klubbhus, utfartssteder, bysentrum etc. 

     

    Send innbydelse på e-post

    En e-post er ofte enkelt og nyttig. Oppfordre gjerne mottaker til å videresende til andre bekjente.

    Sende en e-post med innbydelsen og link til Eventor + Facebook-siden for løpet. 

    Send e-posten til noen eller alle under: 

    • Vennene dine
    • Klubben din. Dere har kanskje en felles e-post liste? 
    • Naboklubber
    • Kretsen. Ledern i klubben din vet hvem som er kretsleder. Kretsleder kan ofte sende mailen videre. 
    • Andre friluftsinteresserte